Title Analiza radnih vozila Müller canalmaster WA PRO tvrtke Vodovod Osijek d. o. o.
Title (english) Analysis of Working Vehicles Müller canalmaster WW PRO Companies Vodovod Osijek d. o. o.
Author Tin Šimundić
Mentor Miljenko Bošnjak (mentor)
Committee member Josip Burazer-Pavešković (predsjednik povjerenstva)
Committee member Mile Vičić (član povjerenstva)
Committee member Miljenko Bošnjak (član povjerenstva)
Granter Polytechnic Nikola Tesla in Gospić (Transport department) Gospić
Defense date and country 2020-06-30, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline TECHNICAL SCIENCES Basic Technical Sciences
Abstract Radna vozila Müller tvrtke Vodovod Osijek d.o.o namijenjena su za ispiranje i
čišćenje kanalizacije i jama, pražnjenje jama i bazena, uklanjanje kanalizacijskog mulja,
obradu mulja i industrijsko čišćenje ili za prikupljanje i transport tekućega ili pastušnog
otpada. U starije modele ugrađeni su dizelski motori Mercedes 2636 Actros s automatskim
mjenjačem, a noviji modeli imaju dizelski motor MAN TGS 26440 s manualnim mjenjačem.
Održavanje navedenih vozila je tehnološki i organizacijski proces koji se provodi u uvjetima
definirane kompetencije, tehničke opremljenosti i raspoloživih resursa s ciljem njihovoga
što duljeg zadržavanja u ispravnom stanju, odnosno vraćanja iz neispravnog u ispravno
stanje. Taj proces je izrazito stohastički.
Ekonomska opravdanost održavanja vozila Müller uvjetovana je složenošću tih
suvremenih sredstava – visoka cijena – vraćanjem radne sposobnosti odgađa se nabavka
novog vozila. Ako se u njihovome životnom vijeku želi uštedjeti onda se to prije svega treba
činiti u procesu održavanja i eksploatacije. Efektivnost je opravdanost uloženih sredstava i
ovisi o tomu što taj tehnički sustav daje u odnosu na postavljene zahtjeve.
Pouzdanost radnih vozila je sposobnost bezotkaznog rada, a ovisi prije svega o
konstrukcijskim značajkama sustava i njegovim elementima (za određene vremenske uvjete
i određeno radno vrijeme). Sustav za rad vozila Müller sastoji se od niza elemenata koji su
neophodni za obavljanje kvalitetnog rada: nadgrađe, pomoćni pogon, zglobno vratilo,
pogon, ležaji pogonske osovine, remenski pogon, vakuum crpka, spremnik za talog,
hidraulično klinasto zatvaranje, spremnik za vodu, visokotlačna crpka za vodu – troklipna
crpka, vitlo za visokotlačno crijevo, mlaznica za čišćenje kanalizacije, pištolj za ispiranje,
upravljački ormarić i hidraulična oprema.
Dobro održavanje smanjuje eksploatacijske troškove i produljuje vijek trajanja
vozila. Održavanje vozila Müller treba biti kombinirano, tj. preventivno i korektivno.
Preventivno održavanje vozila provodi se nakon određenih vremenskih intervala ili
prevaljenih kilometara, a služi kako bi se spriječili mogući kvarovi na vozilu i izbjegle
potencijalne nesreće. Korektivno održavanje vozila obavlja se nakon bilo kakvog kvara kako
bi se sanirala oštećenja na vozilu koja su se dogodila. Osim toga, za dobro održavanje
potrebni su motivirani i stručni djelatnici, kao i dobro opremljena radionica.
Abstract (english) Müller work vehicles of the company Vodovod 0sijek d.o.o are intended for rising
and cleaning of sewers and pits, emptying of pits and pools, removal of sewage sludge,
sludge treatment and industrial cleaning or for collecting and transporting liquid or stallion
waste. Older models are fitted with Mercedes 2636 Actros diesel engines with automatic
transmission, and newer models have MAN THS 26440 diesel engine with manual
transmission. Maintenance of these vehicles is a technological and organizational process
that is carried out in the conditions of defined competence, technical equipment and available
resources with the aim of keeping them in good condition for as long as possible, ir returning
from faulty to correct condition. This process is extremely stochastic.
The economic justification for maintaining Müller vehicle is conditioned by the
complexity of these modern means – the high price – by restoring working capacity, the
purchase of a new vehicle is delayed. If one wants to save in their lifetime then this should
first of all bed in the process of maintenance and exploitation. Efficiency is the justification
of the funds invested and depends on what this technical system provide sin relation to the
set requirements.
The reliability of work vehicles is the ability to work without failure and depends
primarily on the design features of the system and its elements (for certain weather
conditions and certain working hours). The Müller vehicle operating system consists of a
number of elements necessary for quality work: superstructure, auxiliary drive, PTO shaft,
drive, drive shaft bearings, belt drive, vacuum pump, sediment tank, hydraulic wedge seal,
water tank, high – pressure water pump – three piston pump, hight – pressure hose winch,
sewer cleaning nozzle, flushing gun, control cabinet and hydraulic equipment.
Good maintenance reduces operating costs and extends vehicle life. Müller vehicle
maintenance should be combined, ie preventive and corrective. Preventive vehicle
maintenance is carried out after certain time intervals or kilometers traveled and serves to
prevent possible breakdowns on the vehicle and avoid potential accidents. Corrective vehicle
maintenance is performed after any malfunction to repair any damage to the vehicle that has
occurred. In addition, good maintenance requires motivated and professional staff, as well
as a well – equipped workshop.
Keywords
radno vozilo
cestovno motorno vozilo
održavanje cestovnih vozila
Keywords (english)
work vehicle
road motor vehicle
road vehicle maintenance
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:107:274308
Study programme Title: Road transport Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka prometa (stručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka prometa)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2020-12-04 12:31:03