Naslov Maslowljeva teorija - hijerarhija potreba
Naslov (engleski) Maslows Theory, Hierarchy of Needs
Autor Nikolina Sušić
Mentor Vlatka Ružić (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Lopac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Baburić Vranešić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vlatka Ružić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću (Poslovni odjel) Gospić
Datum i država obrane 2016-09-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Ovim radom prikazuje se pojam upravljanja ljudskim potencijalima, značaj motivacije kao element upravljanja ljudskim potencijalima, pojam motivacije i motivatora, te vaţnost motivacije za menadţment. Prikazane su još i teorije motivacije koje se dijele na dvije glavne grupe koje se razlikuju po svom viĎenju bitnih osnova i uzroka ponašanja, a to su sadrţajne i procesne teorije. U sadrţajne teorije spadaju: Maslowljeva teorija hijerarhije potreba - glavna tema ovoga rada, najjača i najsnaţnija teorija opisana u širem smislu od samog osnivača Abrahama Maslowa, pojma teorije hijerarhije potreba do podjele na pet razina odnosno faza ljudskih potreba; nakon toga slijedi McGregorova teorija X i Y, teorija trostupanjske hijerarhije potreba - sastoji od 3 vrste potreba, a to su: egzistencijalne potrebe, potrebe povezanosti i potrebe rasta i razvoja; teorija motivacije postignuća odnosno potreba postizanja uspjeha i rezultata, Herzbergova dvofaktorska teorija motivacije – intrinzični i ekstrinzični faktori, te teorija motivacije uloga ili potreba – 3 vrste uloga: menadţerska, profesionalna i poduzetnička motivacija (uloga), dok u procesne teorije spadaju: Vroomov kognitivan model motivacije, Porter - Lawlerov model očekivanja, Lawlerov model, Adamsova teorija nejednakosti u socijalnoj razmjeni, teorija pravednosti i teorija pojačavanja. Nakon ovih navedenih teorija navela sam još i neke osnovne motivacije tehnike koje se koriste kako bih potaknule korisnika za uspjehom, za stvaranje dobrih meĎuljudskih odnosa, te izgradnju kvalitetnog motivacijskog sustava.
Sažetak (engleski) This paper shows the concept of human resource management, the importance of motivation as an element of human resource managing, the concept of motivation and motivator, and the importance of motivation for management. Displayed are also theories of motivation that are divided into two main groups, which differ in their view so important basics and causes of behavior, such as content and process theories. The content theories include: Maslow's hierarchy of needs – the main theme of this paper, the strongest and most powerful theory described in a broader sense of the founder Abraham Maslow, the notion of a hierarchy of needs theory to divide into five levels or stages of human needs; followed McGregor's Theory X and Y, three stage theory of hierarchy of needs – consists of 3 types of needs, such as: basic needs, the needs of integration and the needs of growth and development; theories of motivation and achievements or need to achieve success and results, Herzberg'stwo-factor theory of motivation – intrinsic and extrinsic factors, and the theory of role or need motivation - 3 types of roles: managerial, professional and entrepreneurial motivation (role), while the process theories include: Vrooms cognitive model of motivation, Porter-Lawlers model of expectations, Lawlers model, Adams theory of inequality in social sharing, justice theory and the theory of amplification. After these listed theories I noted even some basics of motivation techniques that are used in order to encourage users to succeed, to create good human relations and build quality motivational system.
Ključne riječi
upravljanje ljudskim potencijalima
motivacija
Abraham Maslow
Maslowljeva teorija hiarhije potreba
sadžajne teorije
procesne teorije
motivacije tehnike
Ključne riječi (engleski)
human resources management
motivation
Abraham Maslow
Maslows hierarchy of needs
content th eories
process theories
technique motivation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:107:004347
Studijski program Naziv: Ekonomika poduzetništva Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-04-11 13:56:20