završni rad
Prateći objekti na autocestama u Republici Hrvatskoj

Marko Peterlić (2015)
Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću
Prometni odjel
Podaci o radu
NaslovPrateći objekti na autocestama u Republici Hrvatskoj
AutorMarko Peterlić
Voditelj/MentorPredrag Brlek (mentor)
Sažetak rada
Što je autocesta ,zašto je namijenjena, kako izgleda, koja su ograničenja na autocesti, tko se može uključit i isključit na autocesti. Koja je prva izgrađena autocesta u Svijetu i u koje je svrhe bila namijenjena, kada je prvi put korišten pojam autocestai gdje se spominje, kada je izgrađena prva autocesta u Europi i gdje, tko ju je izgradijo.Kada je izgrađena prva autocesta u Republici Hrvatskoj i na kojem području te koja je duljina cestovne mreže u RH. Što su PUO i koja je njihova svrha uz autoceste, koji su uvijeti i pogodnosti izgradnje PUO te što ima presudnu ulogu u njihovoj izgradnji.Naplata cestarina i tipovi naplate te koje su faze (recenzija i usvojeni kriteriji iz recenzije) i kriteriji (sigurnost putovanja; prometno - tehnički uvijeti, fiziološko - psihološki aspekti odmora vozača, sigurnost putnika i vozila u servisnoj zoni, potrebe putnika i vozila ;primarne (neodložne) potrebe putnika, integralni odmor, vozila, dodatne turističke potrebe putnika,dodatne zadaće; na razini autoceste). Kakvi su bili prateći uslužni objekti u samom početku. Struktura servisne zone (integralni odmor putnika, benzinske crpke, posebni ugostiteljski objekti i sl.), uzgradnja,funkcionalna struktura servisne zone( tampon zona uvjeti za integralni odmor, benzinska crpka te ugostiteljski i trgovački sadržaj, dodatni sadržaji, objekti i oprema, izravne i neizravne turističke atrakcije),etapna realizacija servisne zone (prva faza: minimalni sadržaj, druga faza : standarni sadržaj, treća faza : optimalni sadržaj). Minimalna udaljenost za pojedine sadržaje, razmještaj i kapacitet pratećih uslužnih objekata, posebna mjerila, zadovoljavanje potreba, mogućnost korištenja dostupnih informacija, od kojih se elemenata sastoje prometne površine kod složenijih PUO, kupovina i korištenje zemljišta za izgradnju pratećih uslužnih objekata. EUROTEST PICNIC AREA (ovim testom testirana su i ocijenjena odmorišta bez servisnih sadržaja na europskim autocestama te su istaknute prednosti i nedostatci). Četiri različita tipa pratećih uslužnih objekata( TIP"A",TIP"B",TIP"C"i TIP"D") i njihovi različiti sadržaji. Osvrt na prateće objekte na autocesti A1 u Ličko senjskoj županiji, dionice i poddionice autoceste, odmorišta, tipovi odmorišta, mostovi, vijadukti i tuneli koji se nalaze na toj dionici.
Ključne riječiPrateći uslužni objekti tipovi odmorišta dionice poddionice autoceste tuneli vijadukti mostovi.
Povjerenstvo za obranuAleksandar Skendžić
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjVeleučilište Nikola Tesla u Gospiću
Ustrojstvena jedinica niže razinePrometni odjel
MjestoGospić
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaTEHNIČKE ZNANOSTI
Tehnologija prometa i transport
Cestovni i željeznički promet
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaCestovni promet
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka prometa
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. ing. traf.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-02-16
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:107:230223
PohranioMagdalena Župan